De aanhouder wint. 1 punt in ieder geval.

Op deze mooie maar koude herfstdag mocht Kwiek 4 aantreden tegen de mannen van Annen 3. Dat deze mannen bijzondere kwaliteiten hadden wisten wij al van tevoren. Na een shoutout video van Kim Holland, ja de enige echte, kwamen wij er op zaterdag achter dat de mannen veel balgevoel hebben en vele hoogtepunten kunnen bereiken.

Wij speelden om 12 uur dus een extra uurtje rust was welkom. Toch namen sommige jongen dit iets te letterlijk, want op de afgesproken tijd appten diverse jongens nog dat ze wat later waren. Desalniettemin gingen we met 15 topfitte speler naar het mooie Annen. Onderweg probeerden wij de Daltons al te spotten op de Borghoornsweg. Maar helaas konden wij hun niet spotten in hun badjas met een sigaretje en op de beruchte Annen 3 slippers. Eenmaal op het sportpark aangekomen moest Rob even een entree maken want ‘laat de zon in je hart’ klonk al uit de speakers van onze mooie box toen wij het sportpark opliepen. De DJ had nog een verrassing want de shoutout video werd nog even afgespeeld en de box werd in de kleedkamer van Annen 3 gedropt.

Na een goede warming-up, met de befaamde ‘Wouter oefening’ waren de Boys klaar om te strijden. Wel zonder sterkhouders P. Bats, Yousef de Boer, Ibo en onze captain Wouter.
Gelukken waren Yousef en Ibo er wel voor de morele support.

En het begin was goed. Vincent waande zich Messi. Met zijn 1 meter 68 en een fifa ranking van 96 passeerde hij 2 man en kwam in de 16. De slager van Annen 3 was iets te onvoorzichtig en ….. Penalty.
Zoals Messi ook zou doen pakte Vincent de bal en eiste de strafschop op. Na snel overleg was het toch Laurens die de penalty nam en zich verzekerde van de nummer 1 positie op de topscoordersranglijst. 0-1.

Snel daarna bleek dat Annen een goede ploeg is met opportunistisch spel. Met op den duur 5 man achterin stonden wij alsnog 1-op-1. Zonder druk op de bal van onze voorwaartsen kon elke pass gegeven worden. Toch lukte het mede door de aanvoering van Krans en een uitblinkende Jari om de 0 te houden. We mochten ons gaan opmaken voor de tweede helft. Ruststand 0-1. In de rust was trainer Anass er klaar mee en zette hij zijn spelers op scherp, wat werkte want in de tweede helft zou zelfs Bent fysieke duels gaan winnen. Daarnaast trok hij zelf een tenue aan om de jongens eens te laten zien hoe het moet.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet. Wel hadden wij ‘De Buffel’ Nick in het veld gebracht voor wat meer body achterin. Toch moeten wij ook even benadrukken wat twee bier en een gehaktbal al wel niet kan doen. De scheidsrechter floot een prima 1e helft maar toch denken wij dat het bovenstaande hem in de rust beloofd werd. Het was dit of hij zou een persoonlijke shoutout van Kim Holland krijgen.

Desalniettemin moeten wij naar ons zelf kijken en na 2 tegengoals, wat trouwens 2 ziekenhuisballen waren, stonden wij voor het eerst dit seizoen achter. Sterker nog Jari, die echt goed keepte en nog een kamikaze tackle van de spits van Annen overleefde, kon niet voorkomen dat deze 2 zaadballen erin gingen.

Kwiek 4 rechte zijn rug en door goede aanwijzingen van Krans, de trainer en Yousef konden wij iets meer grip krijgen de laatste 10 minuten. De bluf voorin werd eindelijk beloond en na een doorgekopte bal kon Zakeria twee man uitspelen en in de laatste seconden de 2-2 binnen schuiven.

Het resultaat was niet zoals gehoopt maar na de late 2-2 waren wij wel de morele winnaar. Het feest in de kleedkamer was daarom ook goed.

Tot slot de Gehaktbal test van Nelis:
“Het had de structuur van echt gehakt, maar een deel van de smaak was verloren geraakt. Al met al een 6,5”

Clubhuis een 8. Gezellig en het bier smaakte goed.
Sportcomplex een 8
De wedstrijd een 8 voor de neutrale kijker.
Sfeer een 8.5

Kortom een leuke Pot voetbal