ASVB 2 – Kwiek 4

Als je denk dat je een minne dag hebt dan willen wij je meenemen in de zondag Barrie. Barrie zit op voetbal bij de Witte Muizen van ASVB. Lekker ballen en een potje bier zou je zeggen, maar helaas. Op 26 maart 2023 speelde Barrie een westrijd die niet lekker liep.

Op een veld waar zelfs de koeien op de eerste lente dag niet op zouden willen lopen, liep hij zwoegend op het middenveld rond. Zijn schoenen zakten zover in het natte gras dat hij zijn snelheid niet kon benutten. Daarom kon hij ook niet voorkomen dat de ene na de andere wereldpass aan de zijde van Kwiek gegeven kon worden. Dan maar hopen dat je vrienden hun best doen.

Zo deed Witte Muis Vinnie ook zijn best. Strijden voor aanvoerder Barrie, kort op de man dekkend en die dunne Rooie spits van Kwiek uit de wedstrijd proberen praten. Maar helaas liet hij Barrie in de steek. Na een weergaloze pass van een van de Gele Kanaries kon hij die dunne Rooie spits net niet bijhouden en in een uiterste poging om de bal weg te schiet scoorde hij met een Lop (waar zelfs Messi jaloers op zou zijn) in eigen goal.
Barrie pepte de mannen op maar de Kanaries van Kwiek 4 waren gewoon beter.
Dan maar tijd voor een lekker kopje thee. En nu maar hopen dat die jongens uit Hoogezand slechte wissels hadden.

Maar de 2e helft was nog geen 2 minuten oud of Bent (ja die dunne Rooie spits) werd 1-op-1 met de keeper gezet. 0-2!

Rijkhalzend keek Barrie uit naar zijn Biertje met hoofdletter B. Nu maar weer hopen dat hij en de zijnen ongeschonden uit de wedstrijd kwamen en niet tegen een of
andere half dronken wissel van Kwiek 4 aanliepen…….. en ja tot overmaat van ramp was het onze Peter die zijn motoriek nog in de kroeg had laten liggen. ‘Boem is ho’ zullen wij dan maar zeggen.

Dan maar wachten op het laatste fluitsignaal, maar wat is dit. Barrie was vergeten dat hij met de schoonfamilie moest lunchen. En dat op zondag, Zijn Zondag. Met de moed in de schoenen fakte Barrie een blessure om er zo nog onderuit te komen, maar helaas hadden zijn vrienden hem door.

De derde helft ging aan Barries neus voorbij en wij hopen dat er gehaktballen & bier bij de lunch werden geserveerd. Want ooh wat waren die lekker bij ASVB.

De gehaktbaltest krijgt daarom ook een 8.3. Nick, Patrick K en Patrick B waren het erover eens. Wel weinig jus, maar lekkere Mayo en
een mals stukje vlees!

Barrie namens Kwiek 4 heel veel sterkte en wij hopen dat je er de volgende derde helft weer bij mag zijn. Proost!