Wedstrijdverslag kwiek 4-vv hoogezand 3

Zondagmorgen 8 uur, het tijdstip waarop Peter de tuinbank opzoekt om zijn roes uit te slapen en het tijdstip waarop de mannen van Kwiek 4 moesten verzamelen. Kwart over 8 kwamen de meeste spelers het clubhuis van vv Hoogezand dan ook binnen. Ondanks dat El clásico van Midden Groningen op het programma stond vonden de meeste spelers 9 uur op zondagmorgen (terecht) een asociale tijd. Dit resulteerde dan ook in een opkomst van slechts 13 man. De aanwezige mannen waren ondanks de tegenzittende omstandigheden (tijd) gebrand om een goede pot te spelen. Kwiek begon dan ook erg sterk met in het eerste kwartier al meerdere grote kansen, waarvan 1 ook resulteerde in een goal. “0-1 voor kwiek!” Zo dachten de mannen althans. De ‘super sub’ van Hoogezand die de eerste helft verkleed was als grensrechter dacht hier echter anders over. De vlag ging omhoog, de speler verkleed als grens maakte zo alvorens hij binnen de lijnen mocht komen het verschil. Het teleurgestelde Kwiek 4 bleef echter domineren, de kansen werden alleen niet afgemaakt. Hoogezand, wat ondertussen speelde als Atlético Madrid (met 11 in de eigen 16), gaf Kwiek dan ook een lesje efficiëntie. Ze maakte de tweede keer dat ze op de helft van Kwiek kwamen direct de 1-0, wat ook de stand is waarmee de mannen aan de thee gingen. Na een motiverende speech in de kleedkamer waarin trainer Anass zichzelf in de spits zette kwam Kwiek 4 weer even dominant het veld weer op. De kansen bleven komen. Een mooie steekbal was voor Bent kans om alsnog zijn goal te maken “doelpunt 1-1!” (Deze keer telde hij wel). Kwiek bleef de hele 2e helft dreigend maar met 11 man van Hoogezand op de doellijn en een hele hoop pech bleef het gelijk. Toen na 80 minuten 21 man in de 16 van Hoogezand stonden, viel de bal voor de voeten van de enige speler die nog niet in de 16 stond; de aanvaller van Hoogezand. Kwiek was niet op tijd terug en moest de 2-1 incasseren. Voor de spelers van Hoogezand en de scheidsrechter was dit een mooie eindstand de scheids maakte dan ook een einde aan deze blamage. Kortom; de mannen van Kwiek waren beter, de mannen van Hoogezand efficiënter. Voor de tweede week op rij punten verloren tegen de hekkensluiter. Kwiek 4 nog steeds op de 1e plek, al wordt de voorsprong kleiner.