VV Kwiek 4 – VV Kwiek 6.

Vandaag stond de laatste competitiewedstrijd op het programma, en wat voor een! Het was zo’n dag waarvan je van tevoren wist dat het er weleens een voor in de boeken zou kunnen worden. Aangezien het 4e al twee weken kampioen is en wij toch niet meer hoger dan plek 3 op de ranglijst konden komen, werd er onderling afgesproken om de opstelling aan de hand van lootjes te bepalen. Gezien de tropische temperaturen buiten werd er al op tijd begonnen met bier drinken. Onder toeziend oog van een uitverkochte tribune begonnen we om 14:00 uur. Met kreten als “de keeper is geen keeper” en “de spits is al dronken” was het een vermakelijk eerste half uur. Na de drinkpauze wist Noah, de 0-1 achter Zakaria te krijgen. Even later deed Tom dit dunnetjes over, 0-2! Met deze stand gingen we ook de kleedkamer in. In de pauze besloten we om de kleinste man van het veld, Mo maar op te stellen als keeper. Je zou het een inschattingsfout kunnen noemen want het duurde niet lang voor er 1-2 op het scorebord stond. Gelukkig was daar even later Livai die 1-3 maakte. Omdat het zo warm was vonden wij het zaak om iets meer dan elf spelers op te stellen, dit om de afstanden wat te verkleinen. Even leek een comeback van Kwiek 4 in de maak. Vincent brak door en was op weg naar de 2-3. Mo dacht daar anders over en met een ware rugbytackle, pakte hij Vincent, penal! De vedette van het 4e, Dylan eiste de bal op en scoort alsnog de 2-3. Een kwartier voor tijd weet ook Mark zijn 1e van de dag te maken en zet 2-4 op het bord. Even later weet Mark zelfs nog een keer te scoren, 2-5. Een klein kwartier voor het eind gebeurde er iets onverwachts. Noah en Mart trokken een zwart shirt aan en heulden met de tegenstander. Gelukkig had Mart de dozen nog om de schoenen zitten en wist niet te scoren voor het 4e. Bent lukte het uiteindelijk nog wel om er 3-5 van te maken. Eindstand.

Dit was voor Victor, Thijmen, Quinten en Bas hun laatste wedstrijd in het geel. Quinten en Bas zijn verkocht aan Helpman. Voor Victor en Thijmen is het het einde van een glansrijke carrière.

Na de wedstrijd wordt er gezamenlijk gebarbecued. De kroon op een mooi seizoen!