Muntendam 1 – Kwiek 6.

VV Muntendam uit.

Vandaag konden we ons met 14 spelers opmaken voor een uitwedstrijd in het altijd gezellige Muntendam. Op papier zouden wij deze wedstrijd spelen tegen het 2e elftal van VV Muntendam. Afgelopen nacht was één van onze vele bronnen erachter gekomen dat dit waarschijnlijk hè 1e elftal zou zijn. Bij aankomst bleek dit te kloppen. Kwiek 6! Vs Muntendam 1. Prima hoor, zo hoog hadden we zo nou ook weer niet zitten.

Één opvallende wijziging in de selectie, Tom nam het keeperswerk van Mart over vandaag. (uitstekende vervanger). Al snel na de aftrap leek het een zware opgave te gaan worden hier met drie punt’n van het veld te stappen. Muntendam begon sterker en feller aan de wedstrijd en de eerste kansen waren een feit. Na een minuut of 10 waren wij ook wakker en de wedstrijd ging gelijk op. Eental dieptepasses op Tom K leverden de eerste kansen aan onze zijde op. Uiteindelijk was na een half uurtje voetballen toch Muntendam die het initiatief nam, 1-0. Dit was ook de ruststand op deze zonnige zondagochtend.

Binnen drie minuten in het tweede bedrijf lag ook de 2-0 in het net. Volgens de meeste gelen op het veld kwam deze goal voort uit een buitenspelsituatie. De scheidsrechter en zijn assistent voelden daar echter niets voor. Wij hebben wedstrijden gespeeld dit seizoen waar de kopjes naar beneden gingen bij zo’n achterstand. Dit was vandaag niet zo. Mo maakt 2-1 en de spanning was terug. Toen Tom even later het 16 meter gebied binnenkwam na een paar mooie passeerbewegingen, werd hij neergelegd. Penal! Quinten legde de bal op de stip en schoof hem langs de keeper. Een comeback leek, net als veel vaker dit seizoen in de maak. Als Mart zich niet zo zou aanstellen en gewoon de handschoenen had aangetrokken in plaats van de vlaggenstok in handen te nemen, was dit waarschijnlijk gebeurd. Uiteraard wil ik Tom bedanken om voor mij in te vallen vandaag. Daarbij wil ik ook gelijk iets vragen, namelijk: Tom, doe dit nooit meer! Ik zal dit nog even toelichten. De eindstand was helaas niet 2-2. Dit werd uiteindelijk 6-2. Muntendam kwam er na zo’n 75 minuten achter dat Tom geen echte keeper was en de tactiek veranderde. Er werd slechts nog op goal geschoten, en met succes, want vanaf zowel 30 als 3 meter vlogen de ballen erin. We weten zo in ieder geval ook weer een keer hoe het voelt om te verliezen.

De biertjes en pizza’s in de voorjaarszon smaken er niet minder om!