Kwiek E2 wint van HSC E2(17-3-12)

door Johan Wessels

Iedereen moest om 8.45 uur aanwezig zijn.

Om 9.00 uur omkleden en naar het veld om de warming up te doen.

Myke werd in getraind door Hugo en de andere jongens moesten de bal rond spelen en daarna afwerken op Myke.

Vlak voor het begin van de wedstrijd gingen we nog even naar binnen voor de opstelling en tactische tips.

Helaas moesten we het doen zonder Koen en Robin hun ouders hebben besloten om Kwiek te verlaten na een onenigheid met de leider.

Nu moesten we even puzzelen om de lege plekken goed op te vullen, Leon moest op de positie van Koen spelen en Oscar werd op rechtsachter neer gezet.

Dan nu de wedstrijd:

We speelden de eerste 10 minuten en goed potje voetbal, HSC kwam bijna niet in de buurt van Myke.

Al in de 4de minuut wist Wesley de keeper van HSC te verschalken.

Na 10 minuten werd bij ons de concentratie een stuk minder, de middenvelders en verdedigers gaven de spelers van HSC te veel ruimte.

Dit kon niet zonder gevolgen blijven, in de 11de minuut scoorde HSC en nog geen 5 minuten later werd de 1-2 binnen getikt.

HSC kreeg nog 5 opgelegde kansen om de voorsprong te vergroten,maar gelukkig voor ons waren de spitsen niet alert genoeg om de bal er in te schieten.

Vlak voor de rust scoorde Thijmen met een afstand schot de 2-2.

Niet veel later floot de scheidrechter voor de pauze.

In de pauze hebben we de jongens gewezen op de dingen die niet goed gaan, maar ook op wat ze wel goed hebben gedaan.

In de 2de helft waren we strijdlustiger, maar dit leverde maar weinig kansen op.

Samen met HSC werd het een mooie wedstrijd, soms werd er iets te hard gespeeld waar vooral Wesley (die had een paar keer met hun mee getraind) het moest ontgelden.

Maar de scheidsrechter zag alles goed en floot regelmatig voor deze overtredingen.

Zo duurde de wedstrijd voort, tot Sven de bal in de 34ste minuut de bal voor zijn voeten kreeg en met een mooie boog bal de keeper van HSC passeerde.

Na dit doelpunt kregen Léon, Oscar en Frank de opdracht om niet te aanvallend te spellen.

De scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd en we gingen penalty’s schieten.

Onze jongens waren blij met deze overwinning, want het zag er in het begin niet naar uit dat we de 3 punten in eigen huis zouden houden.

Goed gewerkt jongens, ga zo door

Volgende week moeten we uit tegen de najaars kampioen van de 3de kl.33, VV Musselkanaal E4 om 9.00 uur.

Gr.

Johan