Kwiek E2 speelt gelijk tegen ZKC E1

Door Johan Wessels

Wegens de vakantie misten we 3 spelers en hebben we 2 oud spelers van E2 ( Mathijs en Job) gevraagd mee te voetballen.

Ze wilden graag mee doen, voor de zekerheid hebben we ZKC gebeld en gevraagd of zij het een probleem vonden.

Ook ZKC had te weinig man en moest lenen van andere elftallen, dus was het geen probleem om met andere spelers te voetballen

Aangekomen bij de voetbalvelden van Zuidlaarderveen  gingen we ons omkleden.

We speelden voor het eerst een veld wedstrijd in onze korte mouw shirt.

Na het omkleden gingen we naar het veld om ons warm te spelen, Myke werd door Marc warm geschoten en de andere jongen speelden de bal rond.

De scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd.

We waren nog niet goed wakker al in de 2de minuut was het de kleinste man van ZKC (hij moest nog E.jer worden) wist Myke te verschalken.

Na dit snelle doelpunt pakten we de wedstrijd weer op en gingen we geconcentreerder voetballen.

In de 7de minuut was het weer ZKC die de score opvoerde naar 2-0.

Halverwege de eerste helft hadden we(beide leiders) afgesproken om een kleine pauze te houden om wat te drinken.

In deze pauze hebben we de jongens verteld dat iedereen zijn positie moest houden en de vrije man te zoeken.

Om te zorgen dat dit ook gebeurde heb ik tegen de jongens gezegd wie naar mijn gevoel te veel alleen speelt direct gewisseld word.

Met deze opmerking gingen de jongens weer het veld in.

In de 11de minuut was het Wesley die de 2-1 maakten en in de 16de minuut met  een afstandsschot de keeper verraste.

Vlak voor de pauze in de 25ste minuut was het  weer ZKC dat de scoorde (3-2)

In de mooiste aanval van onze jongens, de bal werd vanuit de verdediging naar Sven gespeeld die tikte de bal in een keer naar Oscar die met een simpele beweging zijn man voorbij ging en met een  mooie voorzet  de vrij staande Mathijs in staat stelde de  3-3 binnen te schieten..

De goed leidende scheidsrechter floot voor de pauze, die wegens het mooie weer op het veld werd gehouden.

In de 2de helft gingen we gewoon verder zoals we zijn opgehouden in de eerste helft.

We hadden ongeveer 2 á 3 minuten gespeeld of Oscar scoorde de 3-4, maar 5 minuten later was het alweer 4-4.

Na dit doelpunt was het weer een korte pauze.

In de resterende minuten was het ZKC dat ons alleen nog maar tot verdedigen dwong.

De diverse pogingen van ZKC stranden op de benen van onze verdedigers of Myke stond/lag in de weg .

Uiteindelijk bleef het 4-4.

Gr.

De leider        (foto’s staan in het foto album)