Kwiek boekt overtuigende thuiszege in derby tegen FVV

Na een lange voorbereiding begon vandaag de competitie voor de heren van VV Kwiek. Het verrassend warme weer en de gezelligheid op het sportpark beloofden een mooie voetbalmiddag.

Kwiek begon sterk aan de wedstrijd, een kans in de eerste minuut belandt achter de keeper van FVV, buitenspel. Er volgt een half uur zonder al te veel kansen, echter is Kwiek wél de bovenliggende partij. Dit werd bijna beloond in minuut 35, de doelman van de gasten werd wederom geklopt, maar tevergeefs: buitenspel. De eerste helft dooft langzaam uit en beide elftallen trekken de kleedkamers in voor tactische aanwijzingen onder het genot van een kopje thee.

Na een lang kwartier stonden beide teams weer klaar om af te trappen. Kwiek lijkt iets frisser uit de kleedkamer gekomen te zijn, wat in minuut 60’ bevestigd wordt: Tim Stiekema schuift de bal langs de keeper na een mooie steekpas. 5 minuten later is het weer raak, Tim Stiekema bewijst zich nogmaals als spits na een knappe uittrap van Dennis Dijk. Kwiek krijgt in het restant van de wedstrijd ruimte om te voetballen, vermoeidheid bij te gasten lijkt een grote rol te spelen. In minuut 80’ weet middenvelder Ryan Boskamp het net te vinden, waardoor de wedstrijd écht wordt beslist. Een tackle in minuut 85’ op diezelfde Ryan Boskamp resulteert in een strafschop, die uiterst zakelijk wordt ingeschoten door aanvoerder Marcel Gelderloos. Even leek Kwiek met 5-0 de wedstrijd af te sluiten, hier werd helaas een stokje voor gestoken door de grensrechter van FVV, die inmiddels een hattrick aan afgekeurde goals heeft verzameld.

Het fluitsignaal lonkt, Kwiek kan terugkijken op een mooie start van de competitie.
Volgende week zondag, 3 Oktober, spelen we om 14:00 uit tegen de mannen van Bareveld.

(De wedstrijdbal voor deze wedstrijd werd aangeboden door Wolfard en Wessels Werktuigbouw, waarvoor heel veel dank)